La Cartomanzia - The Palmistry

[ENGLISH BELOW] La chiromanzia dal greco kheiromantea, composta da kheír "mano" e manteía "divinazione" è una delle pratiche più diffuse nel medioevo , ed è considerata una delle arti più antiche.
È una forma di divinazione che prevede il futuro di una persona e ne descrive la personalità attraverso la lettura della mano.
Si dice affondi le sue origini nell'astrologia indiana intorno ai cinque mila anni fa , diffusa in Cina , Egitto , Grecia e poi in tutto il mondo.
La chiromanzia, si divide anche in due sotto discipline : la chirologia, che si occupa dello studio delle linee e dei monti della mano, e la chirognomia, che si occupa dello studio della forma della mano.
Diverse sono le tecniche di lettura e vi sono molte interpretazioni delle linee e dei monti a seconda delle differenti scuole di pensiero.

Palmistry from the Greek kheiromantea, composed of kheír "hand" and manteía "divination" is one of the most widespread practices in the Middle Ages, and is considered one of the oldest arts.
It is a form of divination that predicts a person's future and describes their personality through reading the hand.
It is said to have its origins in Indian astrology around five thousand years ago, widespread in China, Egypt, Greece and then all over the world.
Palmistry is also divided into two sub-disciplines: chirology, which deals with the study of lines and mountains of the hand, and chirognomy, which deals with the study of the shape of the hand.
There are different reading techniques and there are many interpretations of lines and mountains depending on the different schools of thought.